Candy jurkje zoals in het boekje

Mijn vorige Candy jurkjes (hier, hier en hier te zien) werkte ik altijd properder af dan in 't boekje. Nu besloot ik eens gewoon te doen wat er stond en de randjes onafgewerkt te laten. Ik kon ook bijna niet anders, want ik kocht maar 80cm van het stofje, dat Sam koos bij Pieke Wieke.


Een echt snel jurkje dus. Ik ging wel even de mist in met het inslaan van de nestelogen (te laag), dus in mijn tunneltje zitten ook nog eens twee nestelogen, maar geen kat die dat ziet!


Het zilveren koordje kocht ik bij Veritas. Ik kocht er ook nog zilveren metallic naaigaren. En op naaiweekend leerde ik ook dat je voor dat garen een speciale naald nodig hebt. Ik had die niet en ik moest om de 3 cm mijn draad afknippen omdat die begon te splitsen. Geen pretje, ik kan het u verzekeren.
Dit jurkje bestempelde Sam als mooiste van het hele naaiweekend. <3

PS:
Patroon: Candy jurk van La Maison Victor (momenteel helaas weer uitverkocht)
Stof: Pieke Wieke

4 opmerkingen

  1. En welke naald heb je dan nodig voor het garen? Daar ben ik benieuwd naar... Het is mij tot nu toe wel gelukt, maar wat een gepruts...

    BeantwoordenVerwijderen