mijn indiaantje


 Begin september stond er in het kleuterkrantje te lezen dat er op vrijdag 25/9 een indianenfeest plaats zou vinden op de school van Sam. De kleuters mochten verkleed komen, joepie! Het is een namiddag vol spelletjes waarmee ze indianenschmink en een tooi kunnen verdienen, die mochten we in elk geval niet voorzien.
 Ik kocht 80cm stof in Kapellen (Hoogboomsteenweg) en maakte er een jurkje mee. De jurk zelf is het patroon van B*inspired (de Scarlet) omdat ik die sowieso nog op mijn verlanglijstje had staan en wat beter dan een proefversie van een kleedje dan een 'verkleedkleedje'? :) Ik maakte een 104 en die zit goed.
De stof was niet zo makkelijk om mee te werken en rafelde enorm. De randjes heb ik dan toch maar met de overlock gedaan, om ervoor te zorgen dat het een dag dragen zou overleven...

 Het lint dat onderaan hangt, komt van Het Ritske in Kapellen. Daar had ik eerder moeten binnenstappen, dan had ik overal hetzelfde lint kunnen gebruiken. Ik was daarvoor echter al naar Topknop geweest voor het andere (dure!!!) opstiklint, dus ik vond dat ik nu ook wel alles moest gebruiken.
 Het extra 'flapje' vooraan moet ze gewoon over haar hoofd aanhangen. Ik ga het nog met een paar steekjes vastzetten, want het schuift wat naar voren, maar als ik de vlecht achteraan inkort, krijgt ze het niet meer over haar hoofd...
Ik kocht in Hema nog een bijpassend pelsje en we maakten woensdagnamiddag een kralenketting om het geheel wat meer (indianen)prinsessengehalte te geven. (Ah ja, ik heb nogal wat overtuigingskracht moeten gebruiken om ze in dat indianenkleed te krijgen hoor, zij wou immers naar school als prinses...)

Ook al is het geheel dan toch wat duur uitgevallen voor een verkleedkleedje (in totaal toch een €35 schat ik), ik ben er tevreden mee en mijn indianenprinses uiteindelijk ook :)

stof: Hoogboomsteenweg, Kapellen
linten: Topknop Merksem en Het Ritske, Kapellen
vestje: Hema
patroon: op basis van de Scarlet uit B*inspired

3 opmerkingen