Midsummer Swap

Ik blogde er eerder al over, ik schreef me in voor de Midzomerswap. Je maakt (of koopt) voor iemand een pakje en je krijgt er zelf ook eentje.
Mijn swappakketje werd op 6 juni afgegeven bij mijn Kialapunt.
De bestemmeling was Jessie, aka tante Bavette. Ze is leerkracht Engels, en dat was al direct een raakvlak.
Ik probeerde voor haar dan ook in het thema Engels / Engeland te blijven.
Wat zat er in mijn pakketje?
4 placematjes uit tafelzeil

omkeerbare placemats

twee Union Jack strijkparelmagneten

een zakje Union Jack knoopjes

Een grote strandtas

buitenstof, binnenstof en hengsels van hetzelfde tafelzeil

flockfolie, die ze nog zelf mag opstrijken
Wat meer uitleg? Die geef ik graag!
* De uitleg voor de placemats haalde ik hier. Eigenlijk super simpel, gewoon twee stukjes tafelzeil tegen elkaar en er een reep rondom stikken: eerst de lange kanten, dan de zijkanten.
Waar komt het tafelzeil vandaan?
- De bloemetjes van de website waar ik meestal mijn tafelzeil bestel: tafelzeilonline.com - super webshop en ook super service! Vaak ook gratis verzending :)
- De strips van het Stoffenspektakel een aantal jaren geleden
- De reepjes van Stippeltje - een super webshopje dat stoffen verkoopt, kleren verkoopt en ook zelf maakt. En super service van twee super madammen!

* Het ideetje voor de strijkparels kreeg ik van een vorige swap, toen maakte iemand voor mij een paddenstoel en een vosje. Het patroon vond ik op deze site. De strijkparels zelf kocht ik in Action.
De magnetische strips aan de achterkant komen van de Banier, maar vind ik wat teleurstellend. Ik moest het hele oppervlak volplakken opdat het bleef hangen. 

* De Union Jack knoopjes kocht ik hier.

* De tutorial voor de strandtas vond ik bij Emma&Mona. Het is echt een lekker grote, stevige tas. Hopelijk heeft mijn swapmaatje er veel plezier aan!
Het tafelzeil komt weer van tafelzeilonline.com.

* Als laatste de flock dan, de inspiratie hiervoor haalde ik gewoon via Google. Had iets ingetypt van English grammar jokes ofzo dacht ik :) Flocfolie komt van hotfix-studio.

* Ik printte voor Jessie ook nog twee patroontjes af:
- de Buttercup van Made by Rae
- het koffertje van Burda
 Dit omdat ik had gelezen dat ze nog wat moed kon gebruiken om tassen te maken. Nu zag ik op haar blog dat ze al heel veel pennenzakjes had gemaakt, dus dan zal dat haar ook zeker wel lukken.

En nu is het spannend afwachten voor mijn swapje, het zou een leuk extra verjaardagscadeautje zijn!
 



5 opmerkingen

  1. Amai wat een prachtig pakket dat Jessie kreeg.Die zal heel blij zijn hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben gewèèèèèèèèèèèèèèldig in de wolken!!! Echt een supercalifragilisticexpialidocious cadeau!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk pakketje samengesteld!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof pakketje zeg!Ik heb die strandtas ook gemaakt,ze ligt klaar om volgende week uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen