2x Mix 'n Match van Mind the Whale

"Zot zijn doe nie zeer" zeggen ze waar ik vandaan kom, en aangezien dat het mooie Geel is, een stad in de Kempen die bekend staat om zijn 'zottekeshuis' kan je daarvan op aan. :p

Het thema van de Let's Stick Together van deze maand is Gepakt en Gezakt / Terug naar school.
Oorspronkelijk was ik dus niet echt van plan om voor Sam een nieuwe boekentas te maken, maar ze liet mij die van vorig schooljaar zien, en het tafelzeil was aan de binnenkant toch wel fel gescheurd.

De zoektocht naar een goed patroon (dat ik toch miste bij een kleuterrugzak) leidde mij naar de Mix 'n Match kleuterboekentas van Mind the Whale. Ik kocht het patroon en ging op zoek naar alle benodigdheden.

 Op de website staat dat dit patroon een 'vrij arbeidsintensief patroon' is.
 Ik moet zeggen, ik kan daar alleen maar mee akkoord gaan. De tweede boekentas die ik maakte, daar besteedde ik een volle dag aan. 3u in de voormiddag, 3.5 u in de namiddag en nog es 3u 's avonds. 9,5 uren voor 1 boekentas. Maar een schoontje hè, dat wel. :)

Als beginner zou ik me hier echt niet aan wagen zonder begeleiding. Als semi-gevorderde misschien ook niet. :D Ik naaide nu al wel heel wat, o.a. ook wat tassen enzo, en ik struikelde toch ook over bepaalde stappen. Gelukkig kon ik Riet via mail wel wat vragen stellen, wat ik toch geen evidentie vind, daarom nog es een dikke merci. Ik hoop stiekem dat ze trots is op mij. :)










Allé, onze twee schattebollekes kunnen in september starten met een mooie, nieuwe boekentas. En fingers crossed dat die minstens een schooljaar mee zal gaan!

Oh mijn god, die reusachtige boekentas op dat kleine ruggetje van mijn *slik* peuter...

PS:
Patroon: Mix 'n Match kleuterboekentas van Mind the whale
Stof: canvas, katoen en versteviging van textielstad
         fournituren: textielstad, Topknop en K-bas

De andere deelnemers van de Let's stick together vind je hier:


31 opmerkingen

  1. Moh hoe schoon! En superleuk hoe de twee bij elkaar passen. Wat zullen je kindjes fier zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet gewoon 1 maar ineens twee. Hoe doe je het toch. Ze zijn echt wel super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, ik ben vol bewondering, 2 boekentassen! Heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zottekes ☺ Je boekentassen komen helemaal tot hun recht met zo'n superfoto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! Echt zo mooi hé! Riet was inderdaad een rots in de branding! Topmadam. Chapeau dat jij er twee aandurfde. Ik moet zeggen dat ik tijdens de assemblage van alle delen toch behoorlijk geagiteerd heb zitten zuchten en vloeken dat 't de eerste en de laatste keer was... Maar nu ik het resultaat zie denk ik eerder "Oefening baart kunst toch?" Lastiger dan bij de eerste zal het vast niet meer zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige boekentassen en wat geweldig om de beide stoffen voor de twee tassen te gebruiken maar dan net even anders. Zo zie je goed wat een andere stofcombinatie doet. Geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh zo'n bank hadden we vroeger ook thuis <3
    En respect! 1 boekentas is al een gigantisch werk, maar 2! En 9,5 uur voor 1 boekentas, dat lijkt me een recordtijd (ik deed er bijna 4 keer zo lang over!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel schoon, zeker in die stof 😉 ik duim voor heel voorzichtige kindjes zodat die boekentassen heel lang meegaan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, ik zou zelf met plezier terug naar school gaan, mocht ik zo'n boekentas hebben. Je schattebollekes zullen stralen op 1 september.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai! Twee dan nog! Ze zullen ongetwijfeld stralen! Kei knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ola, gij liever dan ik!! Maar ze zijn goed gelukt! Je mag fier zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Twee jaar geleden deed ik ook een zomer van Mix'n'match #schaterlach. Toen ik zoonlief onlangs vroeg of hij een nieuwe boekentas wou; weigerde hij, dus die gaat straks zijn derde schooljaar in -- ik nuanceer onmiddellijk en voeg er maar aan toe dat die van dochterlief na dat ene jaar in slechtere staat was dan die van zoonlief nu, dus het kind doet er ook wat aan ;). Een berg werk heb je alvast verzet, ik duim dat ze toch wel even meegaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toffe boekentassen waarvan je onmiddellijk ziet hoeveel liefde erin is gestoken! X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Blij dat je ze kan laten zien? Ze zijn heel knap! Chapeau voor al het werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik denk dat Riet inderdaad wel trots zal zijn; Zo schoon en knap. tja zot zijn doet niet zeer maar geeft wel mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie boekentassen en zo fijn dat je kids nu mooi bij elkaar passen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Kval omver van verbazing! Wat een werk, wat een doorzettingsvermogen, maar vooral: wat een resultaat! Echt chique!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En of ik trots ben! :-) Wat een werk, en wat een zalig resultaat in tweevoud.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Supermooi! En dan nog twee keer, dapper zeg.
    Ik ben verliefd op het schoolbankje trouwens...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Davina, ge zijt een held (allé, de mijne dan toch ;-) )! Wow! Die boekentassen zijn echt te mooi om waar te zijn! X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel mooi! En wat een werk, maar niemand op school heeft zo'n mooie tas als jouw kids!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw! Zo mooi! Lijkt me inderdaad een heel werkje! En jij maakt er nog wel 2! Respect voor u 'zotheid' :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh dat is 'k weet niet hoe leuk die matching boekentassen.
    Chapeau dat je zo'n titanenwerk gewoon in tweevoud doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Davina! Wat een pareltjes zijn die boekentassen. Een prachtig duo!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie stoffencombinatie! En wat een geduld, om er niet één maar twee te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Waaauw! Echt gewoon waauw!
    Die gaan succes hebben op de speelplaats!

    BeantwoordenVerwijderen