tote bag uit kurkleer

Een makkelijk en snel projectje had ik nodig. En dat rolletje kurk lag best nog wel in de weg in mijn stoffenkast, kwestie van plaats te maken voor de lading stoffen die ik vorig weekend kocht, ahum. :)


Een oproepje op de FBgroep naaien met kurkleer bracht mij bij de tutorial van 'the Inspired Wren'. Een tutorial voor een gevoerde tote bag, ideaal om te maken uit kurk!



Ik gebruikte voor deze tas maar liefst 3 verschillende kurkmotiefjes. Een prachtig blauw, de gewone standaard kurk en en stukje met blauwe schakeringen. Ik ben echt heel blij dat de combinatie ook zo goed meevalt nu hij af is. 


Normaal is het zakje vooraan in dezelfde stof als de tas zelf en de hengsels worden gesuggereerd te maken uit dezelfde stof als het bodemdeel. Maar door stofgebrek, ehm.... kurkgebrek van beide tekeningen, moest ik creatiever nadenken.

De tassenband kocht ik bij Topknop vanmorgen. :) 

De soft cactus aan de binnenkant spaarde ik ook al een hele tijd op voor het ideale projectje. En uit alle katoentjes die ik had liggen paste deze qua kleurtjes het beste.

Bye bye, ik ben ermee weg, met deze nieuwe tas!

PS:
Patroon: gratis tutorial van the Inspired Wren 
Stof: kurk van bij Costur Art, katoentje van Soft Cactus
         tassenband van bij Topknop, Merksem

7 opmerkingen

  1. Dat was snel! Gisteren zag ik de oproep en vandaag al de tas! Ge laat er geen gras over groeien! Prachtige tas trouwens!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooie tas!!!! Ik denk dat ik hem met je aanpassingen zelfs mooier vind ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi! Ik wist niet eens dat er een groepje was voor kurkleer. Ga er ook eens snuffelen om mijn rolletje kurkleer ook op te kunnen werken ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. toffe tas, ziet er keihandig uit ook! en die facebookgroep kende ik ook nog niet, haha, er is echt voor alles een groep!

    BeantwoordenVerwijderen