Rechte jurken uit MOMM

Toen het boek Matching Outfits, Matching Minds uitkwam, zette ik het onmiddellijk op mijn verlanglijst voor Kerstmis. Om het dan naderhand toch maar zelf te kopen, haha.


Ergens in maart zag ik bij Eulala C'est Chic iets verschijnen over een wedstrijd en ik moet toegeven dat dat me toch enigszins over de streep trok om er de Rechte jurk met strik uit over te tekenen.
Ik meldde me aan en schoof het projectje dan nog even aan de kant, wegens 'moet pas ingestuurd worden voor eind mei'.

En dan kwam daar de 2e Let's Stick Together van Marjolein, waarbij de 3 criteria deze maand waren:
- Belgisch
- restjesverwerking
- a touch of bling

Aangezien het een Belgisch boek is, van een Belgische schrijfster, kan ik het eerste criterium alvast afvinken. En een projectje voor jezelf en je dochter lijkt me ook de ideale restjesverwerking. Hoe vaak heb je niet na voor jezelf iets te maken nog zo'n lap stof over waarvan je denkt 'hmm, waar ga ik dit in hemelsnaam nog ooit voor gebruiken?' Allé, dat is bij mij toch zo, maar ik ben dan ook een impulsieve koper die soms 2m voor een jurk koopt en er dan uiteindelijk toch een bloesje uit maakt. Of een tasje. Of een pennenzak. :D

De touch of bling wou ik erin verwerken door de binnenkant van de mouwen af te werken met gouden biais. Ik deed 1 mouwtje, bekeek het resultaat en tornde terug los. Het zag er in eerste instantie mooi uit, maar het is zo'n dun stofje, je zag daar gewoon zo'n bobbel in steken, niet mooi!
De touch of bling moet dan nu maar komen van Sam haar gouden sandalen, of van mijn horloge, haha. :D

De stof die ik gebruikte voor deze jurken is niet Belgisch, integendeel.
Nik bracht ze vorig jaar mee van zijn reis naar Bali. Samen met dit , dit en dit stofje. Bij deze zijn nu 3 van de 4 stoffen verwerkt!

Wil je kijken hoe andere blogsters de 3 criteria interpreteerden? Kijk dan eens hier:


12 opmerkingen

  1. Oh wauw, zeer geslaagd! Heel mooi voorbeeldje van twinning is winning. Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoezo geen blingbling? Moeder en dochter stralen in hun twinning outfit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hadden dezelfde gedachten ;-) en zelfs onze foto's lijken wat op elkaar haha.
    Leuke jurken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk gedaan! Jullie staan er prachtig mee 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, Jullie staan er beiden fantastisch mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kei leuk! Patroon en design zitten supergoed bij jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo mooi, mijn tienerdcohter ziet matching met mama niet meer zitten, maar de jurk vind ze wel leuk
    www.stokstaartjedoethetzo.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha, impulsieve stoffenkoopster, check! Heel mooie twinning.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Blij te lezen dat ik niet als enige problemen had met de bling 😀 twee heel toffe kleedjes! Opdracht geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen