lijstjes

Mijn omgeving lacht er soms mee, maar lijstjes, dat heb ik nodig. Mijn geheugen is een zeef en zonder lijstjes sta ik meestal nergens.

Toen ik me inschreef voor 40 dagen bloggen, hielp mij het maandoverzicht ook enorm om te plannen.

Ik moet nu eenmaal ook zo veel onthouden dat lijstjes in mijn leven onontbeerlijk zijn.

Zo maakte ik bijvoorbeeld vrijdag een lijstje welke vaardigheidstoetsen ik wanneer ik welke klas zou doen. Denk: een leestoets, luistertoets, schrijftoets en spreektoets x 7 klassen. Ook als ik bundeltjes moet uitdelen in elke klas, moet ik opschrijven welke klassen ik al gehad heb. En dan vergeet ik dat weer te doorstrepen en heb ik toch ineens nog 16 bundels over, zoals nu (ahum...)

Ook op naaivlak moet ik lijstjes maken.
Momenteel ziet mijn to-sew lijstje er zo uit:

* tegen 16/5 mijn 2e Nena jurk (die is af, maar moet nog gefotografeerd worden)
* tegen 24/5:
- een babycadeautje voor Thijs (nog nader te bepalen wat)
- een babycadeautje voor Floris (een divided basket van Noodlehead)
- een babycadeautje voor Leon (een tutjesdoekje en pamperzakje)
* tegen eind mei: iets uit MOMM, want ik schreef me in voor de wedstrijd. Deze liggen al geknipt klaar, maar ik raak er precies maar niet aan begonnen.

Sinds ik het voornemen maakte om mijn ongebruikte patronen eerst te gebruiken, maakte ik al:
- voor Sam: het pleated playsuit
- voor Sam: de Madeline top (moet nog geblogd worden)
- voor mezelf: de Klasse jurk
- voor Felie: de Swing skirt (ben ik nog aan bezig, ik mis een stuk stof....)

Als volgende grote uitdaging wil ik dan de Jedediah Pants maken voor Nik (korte lengte)

En verder ben ik druk bezig met dingen af te strepen voor de blogmeet op 10/6
- sponsors gevonden
- Excellijst gemaakt
Nu elke keer er iets aankomt afstrepen en goed bijhouden wie wat gaf
- Invulfiche sew challenge gemaakt
- Zaaltje gereserveerd
- Html code voor de andere blogsters om de sponsors te bedanken: in progress...

Ik sleutelde ook aan de lay-out van mijn blog. Wat vinden jullie ervan?



2 opmerkingen

  1. De nieuwe bloglook vind ik tof! Ik hou wel van een frisse lay-out. En dat lijstjes maken, hier héél herkenbaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben een lijstjesfan! Ik heb dat nodig om mijn gedachten te ordenen en een overzicht te krijgen. Zonder lijstjes word ik stressy
    De nieuwe layout is leuk en overzichtelijk.

    BeantwoordenVerwijderen