babycadeautje 3 van 3: kiind kruippakje met korte mouwen

Collega 3 beviel ook van haar eerste kindje, Thijs. Op mijn vraag wat ik voor hem mocht maken, antwoordde ze: "iets wat mensen zien (dus geen body'tje, da's zonde van uw kunst!) Carte blanche!"

Da's een moeilijke hè... Hier komen we weer terug op de stofkeuze die ook mama en papa mooi moeten vinden. Ik besloot dan maar voor de klassieker te gaan, het kruippakje van kiind. Als het stofje dan niet zo in de smaak valt, kunnen ze het nog steeds aantrekken als pyjama. :)



Ik knipte een 62 uit een half metertje stof, dat ik kocht bij miss Anaïs.
Wegens gebrek aan genoeg passende boordstof (wat was dat een moeilijke kleur oranje seg!) deed ik de halsboordjes en de binnenbeenboordjes ook uit tricot. En dat ging even makkelijk, al dan niet makkelijker, als boordstof.

Ik had er een beetje schrik voor, voor dat kruippakje met korte mouwen en pijpen. Vorige keer kreeg ik de pijpjes niet zo super afgewerkt, maar nu vond ik wel een propere manier. :)


De pijpjes werkte ik als volgt af:
- stukje boordstof knippen op normale lengte zoals in patroon vermeld (maar 5cm hoog)
- tricot voor pijp openleggen zodat de gestikte zijnaad in het midden ligt
- boordstof verdelen, maar links en rechts (aan de dikke kanten dus) 1cm overlaten
- stikken op voetjesbreedte
- omplooien zoals biais net zoals bij de halsboordjes
- goed vastspelden! Ik gebruikte wonderclips, zeker aan de hele dikke kantjes
- doorstikken met tweelingnaald

Klaar!

PS:
Patroon: gratis patroon jumpsuit kiind, maar met korte mouwtjes en pijpjes
Stof: miss Anaïs

6 opmerkingen