babycadeautje 2 van 3: divided basket van noodlehead

Om verder te gaan op mijn vorig blogbericht...

Collega 2 werd voor het eerst mama van een zoon, Floris. Zij vroeg om een mandje te maken voor op de verzorgingstafel, om spulletjes en pampers enzo in kwijt te kunnen. Dat schreeuwde om eindelijk het mandje van Noodlehead eens te maken, de divided basket.

Het is en blijft super moeilijk om een stofkeuze te maken waarvan je denkt dat iedereen die wel mooi zou vinden. En om uit je eigen voorraad te putten (ah ja, want beetje koopstop) en toch niet je mooiste pareltjes te verknippen voor iemand anders. :)

Ik vond dit een gulden middenweg. Het buitenstofje kocht ik ooit voor een jurkje voor mezelf, maar dat kwam er tot de dag van vandaag nog niet van. En het is een mooi printje dat overal wel zou passen (hoop ik).
De mand naai je relatief makkelijk in elkaar. Ik twijfelde nog over de versterking, maar ging toch voor Decovil voor de buitenstof en Decovil Light voor de scheiding en de handvatten. Gelukkig moest dat ding niet gekeerd worden, want anders had het me vast weer een hoop gevloek opgeleverd.

Een tip voor een volgende keer: hou aan de bovenkant zeker 2cm open waar je niet verstevigd (om de delen aan elkaar te zetten) en zorg ervoor dat die scheiding ook nog net iets lager dan die 2cm komt.

PS:
Patroon: divided basket van Noodlehead
Stof: in 2014 gekocht bij Fino in Fondo (bestaat al lang niet meer...), gele katoen van Hoogboom
Decovil kocht ik bij Bobby Sewing

2 opmerkingen

  1. Merci voor de tips! Dit patroon heb ik echt al jaren geleden gekocht, maar nog steeds niet gemaakt. Oeps!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie versie !!
    En inderdaad niet evident om een mooi stofje te kiezen voor een ander...

    BeantwoordenVerwijderen