babycadeautje 1 van 3: pamperzakje en tutdoekje

Op 6 dagen tijd bevielen drie collega's van mij van een zoontje. Voor alle drie mocht ik zelf iets maken, joepie!

Mama 1 beviel van een zoontje, Leon. Voor haar is het een tweede kindje, want ze hebben al een dochter Anna.

Zij wou graag een tutdoekje, of een enveloppe voor pampers.
En aangezien dat allebei maar kleine cadeautjes zijn, en ik ze nog net uit hetzelfde stofje kon halen, besloot ik ze maar allebei te maken.


Voor het pamperzakje zonder biais gebruikte ik de tutorial van eloleo. Als binnenstofje nam ik nog een stukje tafelzeil en aan de buitenkant gebruikte ik katoen dat ik wel verstevigde met Vlieseline H630 voor het gewatteerde effect.


De achterkant van het tutdoekje is nicky velours en ik naaide er overal wat lintjes tussen, vooral biais, en mijn eigen label. 

1 opmerking

  1. Leuke cadeautjes! Zoiets zelfgemaakt is toch altijd net dat extraatje in mijn ogen! :)

    BeantwoordenVerwijderen