Billie en Pippa to the rescue!

Als mama van een meisje en een jongen merk ik elke keer we gaan winkelen een groot verschil in variatie. Voor jongens kan je altijd kiezen tussen drie kleuren: blauw, wit en grijs. Op de T-shirts staat dan vaak ook nog een print of tekst op die ik niet mooi vind.

Enter: Billie & Pippa to the rescue!
Deze Billie raglans maakte ik in maatje 92, mijn mannetje wordt (heel) stilaan groot!


Van deze 4 raglans maakte ik eerst dat met de tijgers, op naaiweekend.
Daarna begon ik aan deze met blauwe streepjes, en ik zei nog om te lachen dat zijn gevangenisplunje niet helemaal klaar geraakt was. Het idee rees om er nog een nummer op te zetten en toen leek zijn geboortedatum mij een logische keuze. :)


Als derde kwam die met de neushoorns vanonder mijn naaimachine gerold. Ik experimenteerde bij elke Billie met een andere afwerking aan de zomen, valt je dat op?

De laatste is deze, die ik maakte met het overschotje van deze Billie voor Nik. Restjesverwerking = top!

T-shirts zonder shortjes zijn ook maar een gek zicht natuurlijk, dus maakte ik nog 3 Pippa Pants voor erbij ook.





De groene is gemaakt volgens de originele tutorial van Emma en Mona. Bij de rode plooide ik de zoom twee keer naar binnen en bij de blauwgrijze plooide ik de zoom twee keer naar buiten.


En om af te sluiten nog wat foto's van mijn kleine mannetje in zijn Pippa Pants + Billie raglans.



Ik experimenteerde voor deze foto's voor het eerst ook wat met mijn lightboxen die ik kocht. In feite kocht ik een hele fotostudio, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen, om dat allemaal te testen. :)

PS:
Patroon: Billie van zonen09 en Pippa Pants van Emma en Mona

Stoffen:
- shortjes: groene en rode effen stoffen kocht ik ooit es van iemand over. De blauwe sweater is een overschot van mijn Riannejurk.
- T-shirts: de stoere tijgers komen van bij miss Anaïs, de grijze streepjes van bij Droomstoffen, de blauwwitte strepen kocht ik ooit es van iemand over en de neushoorns zijn een overschotje van Miranda (we hebben echt een match!) van Inspinration.

9 opmerkingen

  1. Korte broeken moet ik hier nog aan beginnen, goed idee en heel blij dat die neushoorn zo goed terecht kwamen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Keitof! En haha, voor die titel, het zou een aflevering van Paw Patrol kunnen zijn ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Fijn om te zien dat die Pippa-shortjes ook voor jongens kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De Billies, ik gaf ze recent een tweede - geslaagde - kans. Zo te zien moet ik dan met Pippa ook doen ;)
    Jij toont dat die Pippa mooi lukt voor de jongetjes :)

    BeantwoordenVerwijderen