blogmeet en sew challenge

Met het idee van een blogmeet speel ik al langer. Met de vakantie had ik nu gewoon wat meer tijd om erover na te denken en het te organiseren...

Ik wilde er ook iets leuks aan koppelen, waar blogsters die niet kunnen komen, zich ook voor kunnen inschrijven.

Nieuwsgierig? Ok, ik probeer mijn enthousiaste gedachten even op papier te zetten.

1. Blogmeet
Dit is geen gesponsorde blogmeet met een goodiebag. Het is gewoon een gezellig samenkomen met gelijkgestemden. Denk: op café gaan met andere naaisters. Je kan een pintje of een wijntje bestellen, een chipske eten, maar vooral veel babbelen. Mensen leren kennen achter de blog, nieuwe blogs leren kennen, ...

Waar? Ik huur een zaaltje in het Antwerpse. Afhankelijk van het aantal inschrijvingen is het in Schoten of Merksem. De exacte informatie krijg je via mail toegestuurd.

Wanneer? Niet onbelangrijk is de datum... Dit zal zijn op 27 augustus 2016. Je bent welkom vanaf 18u. Om 20u en 21u30 plan ik iets, dus het zou wel fijn zijn als je er dan bij bent. ;-)

Wat zal het kosten? Je zal op voorhand een klein bedrag moeten overmaken voor de huur van de zaal en een knabbeltje. Dit zal max. 10 euro zijn. Ik mik op 5 euro, maar ook dit is afhankelijk van het aantal deelnemers. Je eigen consumpties dien je de avond zelf ook te betalen. 

2. Sew Challenge Accepted
Voor deze uitdaging kan je je ook inschrijven als je niet op de blogmeet aanwezig zal zijn. En je kan ook gewoon naar de blogmeet komen zonder je hiervoor in te schrijven, maar dat zou wel erg jammer zijn :)

Wat? Het zal van naampje trek worden. Je krijgt de naam van een andere blogster toegewezen en iemand krijgt jouw naam toegewezen.
Jij geeft 3 criteria voor een naaisel dat deze persoon moet maken. Uiteraard mag je hierover even nadenken. Je kan de blog van de persoon in kwestie eerst bezoeken om te weten te komen wat haar stijl is, of wat ze zoal maakt(e). En misschien kan je met de persoon in kwestie ook wel een babbeltje doen.
De criteria voor jouw werkje krijg je op een vrijdag toegestuurd. 10 dagen later zal je je item moeten bloggen.
3 criteria? Ik denk dan bv. aan:
- een stofsoort (tricot, katoen, leer, ...)
- een kleur (pastel, felle kleur, blauw, geen zwartwit, ... ,
- het moet een rits hebben, of knopen, of kamsnaps, of ...
- het patroon moet gratis zijn, of van een Belgische ontwerpster, of zelf getekend, of ...
- ...

Het is geen swap, dus je maakt uiteindelijk nog altijd iets voor wie je zelf wil, tenzij dat 1 van de criteria is natuurlijk, dat je eens iets voor je man moet maken (omdat je altijd voor jezelf naait), of eens iets voor jezelf (omdat je anders altijd voor je kids naait)

Wees creatief, lief en uitdagend! Zorg voor 3 verschillende criteria (bv. geen 3 kleuren)

Deze uitdagingen zullen op de blogmeet op een papiertje genoteerd kunnen worden, of kunnen via mail naar mij toegestuurd worden. Ik verzend de uitdagingen naar de deelneemsters. Zij mogen uiteraard op voorhand nog niet gecommuniceerd worden, dan is de lol eraf.

Interesse? Stuur mij dan zeker een mailtje op woohoobydavina@gmail.com
Vermeld je naam, je blognaam, url en welke van de twee je wil meedoen (1, 2 of allebei)
 Ik stuur je dan een mailtje terug met alle gegevens.

Inschrijven kan tot 20/8.

Ik kijk er alvast super naar uit en hoop dat jullie talrijk aanwezig zullen zijn!



43 opmerkingen

  1. aan de sew challenge doe ik graag mee. Naar de meeting kan ik helaas niet komen. ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer. Tenzij ik met iemand kan mee rijden van uit Hasselt???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I'm in en wil gerust voorbeeld logeerkamer openstellen voor zij die niet meer thuis geraken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat zou leuk zijn. Dan zou ik wel kunnen komen. Kan je me een mailtje sturen naar laviederose@outlook.com?

      Verwijderen
  3. Heel leuk idee! Schrijf me maar op voor allebei!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil ook wel langskomen :-)
    Leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik check mijn agenda en hou je op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Langs komen is een beetje moeilijk maar ik doe wel graag mee aan je sew challenge! Leuk initiatief trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n leuk idee! Ik doe heel graag mee! Fijne babbbels en iets komen drinken; check! Sew challenge; check! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tof! Antwerpen is niet bij de deur, maar ik wil ook wel wat gelijkgezinden leren kennen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n leuk initiatief dicht bij huis, count me in!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuk idee en ik zou dolgraag meedoen maar de timing is niet zo goed aangezien er mij 5/9 een operatie te wachten staat :( dus ook al wil ik graag, ik moet noodgedwongen passen :( hopelijk krijg je nadien nog zulke leuke ingevingen ;) veel plezier zou ik zeggen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan ook enkel naar de meet komen he Evi! Zou leuk zijn je nog eens terug te zien!

      Verwijderen
  11. Ha, die challenge vind ik wel tof plan! De timing van de date komt me dan weer niet uit, jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mieke, ik probeerde je toe te voegen in ons FBgroepje. Kan je even checken? ;)

      Verwijderen
  12. Dju toch, ik zou zo graag naar de blogmeet komen maar die datum lukt me echt niet. Voor de challenge: count me in! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh die challenge lijkt me leuk. Alleen zit september zo vol dat het mij dan niet lukt om aan criteria te voldoen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh spijtig dat wij dan nog op vakantie zijn :-( want is wel heel dichtbij
    Over de challenge ga ik nog nadenken of ik ga meedoen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jammer, 27 augustus reeds andere plannen....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat een tof idee van je ! Zou ik durven...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk durf je! Ik zou je heel erg graag leren kennen!

      Verwijderen
    2. Schrijf me maar in voor beiden, soms moeten we onze grenzen eens verleggen hè! :-)

      Verwijderen
  17. Super tof! Voor de meeting schrijf ik al graag in 😀! Voor de challenge, vanaf wanneer tot wanneer krijgen we de tijd daarvoor? Want eind augustus/begin september is altijd een drukke periode hier 😄.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb ik rekening mee gehouden. De eerste lichting is de vierde week van september en de tweede lichting de laatste week. Gewoon doen! ;)

      Verwijderen
  18. Oh leuk maar helaas al plannen die avond :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan ook enkel meedoen met de challenge hè. Als je er nog bij wilt, stuur je mij maar een mailtje.

      Verwijderen
  19. Ooooh,dat is een leuk idee! Jammer dat ik intussen zo ver weg woon, anrs wilde ik heel graag komen! De challenge... Zou ik dat wel durven?? ik ben bang dat ik dan zo'n keigoeie naaister tref en dan keiveel stress ga hebben :-S en ik weet niet of meedoen vanuit de USA kan? En of ik hier wel alles zou kunnen vinden wat ik eventueel nodig zou hebben bij de criteria... Veel drempelvrees precies, al kriebelt het ook heel hard... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ooh, ik denk, als ik het zo nog eens lees, dat ik het gewoon verkeerd begrepen heb! ik mail je, want als dat klopt, is de stress natuurlijk helemaal niet nodig :-)

      Verwijderen
    2. Het is inderdaad geen swap en meedoen vanuit de USA kan dus zéker wel. :) En als je dat even vermeldt van die benodigdheden, komt dat wel goed denk ik! Kijk uit naar je mailtje.

      Verwijderen
  20. cho ik zou zeer graag willen komen naar de meet maar alles hangt een beetje van mijn ventje van af. Ik zal het er met hem over hebben en als ik kan komen dan laat ik nog iets weten. Nu die challenge is jammer dat het erna is want dan heb ik helaas geen tijd meer...ervoor zou echt wel lukken maar erna helaas niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow tof! Een blogmeeting vlakbij huis! Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Klinkt interessant... Ik bekijk die datum ook al eens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. woop, woop! Er zijn nog een paar plaatsjes vrij. :) Als je er nog bij wilt, stuur je mij maar een mailtje.

      Verwijderen
  23. Wat een geweldig idee. De blogmeeting ga ik niet redden (vakantie en woon niet in België), maar de sew challenge vind ik een leuk idee. Ik doe daaraan graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh, dat klinkt geweldig leuk!!!

    Mijn man moet dat weekend werken, maar als het me lukt om een logeeradresje voor Mr. Gielemans te vinden wil ik ook komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heu hey ... wat een leuk idee. Ik doe super graag mee :-). Het weekend van de 27 ste moet ik werken en Antwerpen is niet echt bij deur ... maar ik wil wel graag //... Voor de challenge zeg ik wel alvast ja, grtjes sara

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super leuk idee! Ik het zojuist een mailtje gestuurd. Jammer dat ik de 27ste niet kan...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. oe wat een heel erg leuk idee.
    Alleen zijn wij helaas op vakantie dan..

    BeantwoordenVerwijderen