pin-up jurk

De tweede jurk die ik op naaiweekend voor mezelf maakte, was de pin-up van de FBgroep Handwerk.

Ik wou er eerst lange mouwen aan zetten, maar met die diep uitgesneden decolleté leek me dat toch niet meer zo gepast en zette ik er de originele mouw maar aan.
De rok paste ik aan naar een A-lijn omdat ik niet genoeg stof had voor de originele cirkelrok. In 't vervolg mag ik niet meer zonder doel stof kopen voor een jurkje voor mij...


Deze jurk wil ik zeker nog een keer maken, maar ik zou dan wel wat veranderen:
1. De halslijn zou ik zeker 2 à 3cm hoger tekenen. Nu kan ik deze jurk niet aandoen om te gaan lesgeven vind ik, en dat zou ik wel graag doen.
2. Ik zou een (duurder) kwaliteitsstofje gebruiken, want de stof in het midden van het voorpand is heel dun en daar is het donkerblauw niet meer donkerblauw, als je begrijpt wat ik bedoel.
3. De A-lijn rok zou ik behouden, ik vind hem wel passen bij dit model.


Deze eerste versie vind ik alvast geslaagd genoeg om in de grote vakantie thuis (of op reis) te dragen.
Wat vinden jullie?

patroon: pin-up, van op deze FBgroep
stof: Hoogboom, Kapellen


15 opmerkingen

  1. Ik vind hem meer dan geslaagd. Ik zou hem zeker niet alleen houden voor in de vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik vind hem wel heel knap en plan hem in, ergens op mijn ellenlange to do lijst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Zeker niet enkel op vakantie dragen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem suuuuuuuuuuuuuupermooi!!! Staat je echt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik sta ook voor klassen vol pubers en snap je twijfel, maar met een sjaaltje los je dat zo op! Veel te mooi om te laten hangen tot de zomer ... echt!
    De kwaliteit vind ik vaak veel minder van de kinderstofjes, maar de kwalitatieve stoffen kosten soms echt te veel ... moeilijk dilemma met momenten, maar volgende week terug stoffenspektakel in Brugge! Yes!

    Liefs

    Jo-Lynn
    Http://tussensoepenpatatten.WordPress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het heel tof geworden Davina! En dat blauw dat geen blauw meer is of zoiets merk ik helemaal niet op op de foto's, dus dat valt best wel mee zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! Ik zou dit wel durven dragen om les te geven, maar je moet zelf zorgen dat het ok voelt. Op het zicht vind ik het eigenlijk niet te diep uitgesneden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Suuuuuupermooi!
    Gewoon dragen ;) Als je je wat onzeker voelt, kan je er een sjaal bijdragen?
    Is dat een gratis patroon of een koop-patroon? Vind het echt een leuke jurk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! Ik heb hier al veel van haar patroontjes liggen. Bedankt voor de tip van de stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou deze ook niet aan doen om te gaan werken, tenzij er nog een topje onder past dan zie ik geen probleem. Ik had het ook met die stof van megan blue. Ik vind hem ook zeer dus en niet zo kwaliteitsvol. Maar je jurk vind ik super.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vond hem op het weekend al prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen