arken voor Noa

Nikita wees mij onlangs op een stofje dat ik móest kopen bij Kersenpitje; het heette Noah's cruise.
Ja, hier kon ik natuurlijk niet anders!


Ik kocht in Kapellen nog een langharig fleeceke (teddyfleece dacht ik) en bij Topknop 5meter oranje paspel.

Man man, zo dekentjes, dat lukt bij mij nooit perfect. Bij deze is het dan ook het laatste dat ik zal maken, ik erger me te veel aan de imperfecties, die erin blijven zelfs al torn ik los en doe ik het opnieuw. Dat komt NOOIT goed uit!

Ik wou een dekentje van 1m op 1m40 maken, dus kocht 1m bij Kersenpitje aangezien de stofbreedte 1m40 was. Ik had er echter geen rekening mee gehouden dat de tekening 'andersom' stond en moest dus nog foefelen met effen groene tricot. Daar flockte ik dan mijn kleine schat zijn naam maar op, om het toch een beetje te breken.

Nog 2 maanden 2015 en ik heb me voorgenomen om geen nieuwe stof meer te kopen in 2015. Dit projectje zorgde er in elk geval al wel voor dat er weer wat meer plaats is in mijn stoffenbakken.
Nu misschien nog twee kleedjes voor mezelf maken? Dat is dan ook weer heel wat plaats :)



5 opmerkingen

  1. Wauw Davina! Echt héél leuk geworden :-) Dat zal een dekentje zijn om te koesteren en later in zijn doosje met mooie herinneringen te steken :-)
    Ik heb net hetzelfde probleem met de imperfecties aan dekentjes...het lukt mij maar niet om ze helemaal recht te krijgen.
    Maar aan de andere kant, is geen enkel mens perfect, dus een imperfect dekentje past daar dan ook weer bij hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is idd op h lijf geschreven! Toppertje... zit nooit i d kast zeker weten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ideaal voor de winter die in aantocht is! Zo'n leuk stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind het er toch heel erg mooi uitzien! nè! perfecte imperfecties dus :)

    BeantwoordenVerwijderen