nóg meer pyjama'tjes

Iemand vroeg me onlangs of ik een pyjama'tje/ kruippakje wou maken voor haar zoontje. In dezelfde maat als Noa, dus dat viel alvast mee. Ik stemde toe, ze koos een stofje uit mijn voorraad en ik knipte. Met de overschot van het stofje kon ik nog een tweede pyjama'tje maken voor Noa dan, gecombineerd met een effen stofje.
De dag nadien haakte ze af, zei ze dat ze het toch te duur vond. Tja, ik kon dan niet anders dan gewoon verder naaien en de pakjes dan maar allebei voor Noa te houden.

Dit is de maat 80, die ik voor haar knipte:


Voor Noa moest ik wat puzzelen met andere stofjes en is de maat dus ongeveer een 77 - iets groter dan een 74, maar kleiner dan een 80.
Deze versie vind ik super gelukt, ook met dat vosje dat ik met mijn Cameo maakte.

Hier zie je het verschil in maat goed:

stof: overgekocht 
boordstof: Topknop, Merksem
kamsnaps: kleurpermeter

4 opmerkingen

  1. Wat jammer dat ze afmaakte! Maar je hebt wel twee mooie pakjes erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat ze afmaakte! Maar je hebt wel twee mooie pakjes erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend onbeleefd!!!! Maar je ventje heeft er wel twee erg mooie pakjes bij ;) Elk nadeel heb ze voordeel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pech voor die dame, want ze mist een ongelooflijk mooi pakje voor haar kindje.

    BeantwoordenVerwijderen