kruippakjes, maar toch geen bandwerk...

Als ze zo klein zijn, onze bengeltjes, is dat één pot nat, kruippakjes kunnen zowel voor overdag als voor 's nachts, toch?

Ik las op veel blogs van 'bandwerk' en dacht dat dat ook voor mij wel iets enorm handig zou zijn. Noa had immers geen pyjamaatjes meer en ik wou er ineens drie maken.

Ik knipte drie keer het patroon van kiind in maat 80.
De tutorial van petrol en mint voor een inzetstukje klopte hier niet echt. Ik naaide in exemplaar 1 in plaats van een kippenei eerder een struisvogelei in :) Lekker véél plaats dus :p



Bovendien bleek bij het passen een maat 80 toch nog te groot...


boos, want de staart van de poes ging altijd weg...
Ik besloot geknipt pakje 2 toch weer terug te verkleinen naar een 74. Deze zit perfect voor nu.


En nu nummer 2 af is, ben ik weer aan het twijfelen, ik denk dat nummer 3 toch weer een 80 wordt/blijft. Zo kan hij er nog wat langer mee doen hè. 

Wat verstaan jullie trouwens onder 'bandwerk'? Drie stuks van hetzelfde patroon maken of ook bij alle drie dezelfde dingen naaien? En verander je dan wel elke keer van kleur garen?

patroon: kiind
stof: sterrentricot geruild 
wasbeertjes van Kapellen, Hoogboomsteenweg

5 opmerkingen

  1. Mooi hoor! Bandwerk is bij mij meerdere dezelfde patronen achter elkaar maken / tegelijk naaien. Ik probeer het zo te plannen dat ik niet steeds van kleur en naald moet wisselen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is steeds welkom als je kleine kids in huis hébt... Super

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe ook bandwerk :) En mooie jumpsuits en mooi ventje :) EN mooie nieuwe layout!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier geen bandwerk, ik verlies te snel interesse :) Knipppen en naaien, knippen en naaien, als ik meerdere dingen direct knip is er een grote kans dat het nooit af komt (ken jezelf :) ) Mooie pakjes en inderdaad hier was ook geen verschil tussen dag en nacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ook geen fan van "bandwerk", in de zin dat ik graag projectjes 1-voor-1 afwerk, en niet al drie versies van hetzelfde patroon in één keer uitknip en dan aan de lopende band doornaai. Het zou misschien efficiënter zijn, maar dan is het gevoel dat ik met iets creatiefs bezig ben te snel verdwenen. Lol trouwens, dat "struisvogelei" ;)

    BeantwoordenVerwijderen