poppendraagzak

Sam herinnert zich dingen die ik al lang vergeten ben. Zoals dat ik een draagzak ging maken voor de pop. Uit flamingostof. :)

Voor de sewalong was de planning super. Augustus was de maand waarin we de poppendraagzak gingen maken. Tot nu toe zag ik er echter nog geen enkele passeren...

Het vinden van klikgespen van 1.5cm was de moeilijkste opgave. De rest lag al eventjes geknipt en verstevigd klaar.

Ik gebruikte een reststofje voor de andere kant en een oranje biaislint dat ik nog had liggen als lintjes. Bij Veritas waren de kleinste klikgespen 2.5cm en dus moest ik wachten tot Topknop terug open was na hun vakantie. Daar vond ik er uiteindelijk van 2cm.

Het in elkaar zetten viel eigenlijk super goed mee, het was alleen even goed nadenken over hoe die lintjes vast te zetten in de kliksluitingen zodat ze goed aangetrokken konden worden.
De uitleg is zeer goed en ik had meestal aan de foto's genoeg.

Bij het 'passen' merkten we dat Sam haar babybjornpop er niet in past (te stroeve beentjes) en de andere kleinere pop verdronk erin. Voor de foto's leenden we Teigetje dus even, wiens staart wel wat in de weg zat, maar voor de rest wel voldeed aan de andere vereisten :)



Ik denk dat er toch nog een andere pop onder de kerstboom zal liggen, zo'n draagzak die niet gebruikt wordt, is ook maar zonde he!

stof:
- flamingo's: Stoffieke
- bloemetjes: uit eigen voorraad

fournituren:
- biais: uit eigen voorraad
- klikgespen: Topknop, Merksem

patroon:
Zo geknipt 2, project 7

3 opmerkingen

  1. kijk naar dat gezichtje... zotcontent!
    Best dat ze ons nog eens herinneren aan ons gemaakte 'beloftes'!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor die lach kunnen we al eens een belofte nakomen! Ik heb dat stofje ook liggen, misschien schiet er nog wel genoeg van over om ook eens die draagzak te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen