shortjesweer!

Shortjes vinden voor jongens vind ik niet makkelijk. 
Mooie shortjes vinden voor jongens vind ik niet makkelijk. 
Mooie shortjes vinden voor jongens met een dikke pamperpoep is niet makkelijk! 

Onlangs vestigde iemand mijn aandacht op een - gratis - patroontje voor shortjes: de Marina (haha) van MaThiLa. Het is eigenlijk een meisjespatroontje, zeker met die mooie ruches aan de zakjes, maar zonder zakjes kan het mijns inziens ook voor een jongen.

Geleerd door eerdere patronen die niet voorzien zijn voor een dik pamperkontje maakte ik een 74. Bij nader inzien had een 68 ook volstaan. De volgende keer zal het dus toch een maatje kleiner zijn. Niet dat het afzakt hoor, verre van, maar ik denk dat het toch iets mooier zal zijn.

Ik heb hier effen tricot met hopen liggen, mijn trouwe volgers herinneren zich nog wel die berg tricot die ik van iemand mocht overkopen :) Daar komt ook dit blauwe stofje uit. Ik wou de boorden ook eerst in tricot doen, maar de afmetingen van het patroon roepen toch om goed rekbare boordstof. Gelukkig had ik nog een passende (jongens)kleur in mijn voorraadje.



Ondertussen ben ik ook weer een jaartje ouder geworden (donderdag). Ik kreeg heel wat cadeaus die te maken hebben met mijn hobby, o.a. het boek 'Mijn tas', spoeltjes, een doosje voor garen. De nieuwe LMV en het boek 'Knutselbos op wereldreis' mag ik ook nog verwachten.
Zelf gaf ik mezelf een nieuw patroontje (de Louise jurk) en stofje (whales and anchors van Lillestoff) cadeau, dat mag ook al eens he! We kunnen weer een hele tijd verder!


7 opmerkingen

  1. Leuk! Ik heb dezelfde mening qua vinden van leuke shorts voor jongens. Deze had ik nog niet gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat met je verjaardag! Mooie en comfortabele short!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. helemaal geslaagd! Heel mooi en supergezellig om te dragen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel tof broekje!
    En nog een gelukkige verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke broek, ik kocht "mijn tas" deze week. Ik hoopte er nog een juffencadeau mee te maken de komende weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. o heel erg leuk..
    En het patroon kan zo zeker voor jongetjes....

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag.. Leuke en mooie cadeaus..

    gr Femke

    BeantwoordenVerwijderen