cadeautjes voor Jules (en juf Marjan)

Het begint stilaan overal te 'buzzen'. Wat koop of maak jij voor de juf? Tot vorig jaar heb ik daar nooit bij stilgestaan, maar leerkracht zijnde weet ik dat een beetje appreciatie voor je werk echt deugd doet. Voor mij hoeft dat geen groot cadeau te zijn, een simpele dankjewel volstaat.
Voor juf Marjan, Sam haar eerste juf, wou ik toch nog iets maken. En niet persé voor haar, maar wel iets voor in het koeklasje, waar alle peuters iets aan hebben.
Ik maakte al eens een nieuw outfitje voor Jules en ik ging dit weekend op hetzelfde elan verder. Jules ging zelfs mee naar huis - en dat is zeer uitzonderlijk, want normaal blijft hij altijd in de klas! Sam was supertrots en ik deed mijn best om een mooi pakketje samen te stellen.

OUTFIT 1:
T-shirtje en shortje, helemaal klaar om op vakantie te gaan!
 Voor Sam maakte ik van het T-shirtstofje ook een T-shirt (zie hier)
 OUTFIT 2:
T-shirtje en shortje
 Van dit stofje maakte ik voor Sam een rokje en voor Noa een broekje (zie hier)
OUTFIT 3:
een pyjama uit 1 stuk. Hij zit wat losjes, maar da's comfy he :)
Ook dit stofje zag u onlangs passeren, voor het kruippakje van Noa (zie hier)
in slaap wiegen

boertje laten


Voor deze foto's had ik wat overredingskracht nodig hoor, want "Jules is wel geen baby hè mama!"
Achteraan liet ik het bovenste stuk sluiten met kamsnaps: 3 witte en bovenaan een geel sterretje, op vraag van de dochter :)

Daarna wou ik wat foto's nemen van Jules in zijn bedje, hij heeft op school hetzelfde bedje als thuis:
Bij nader inzien toch maar saai beddengoed, dus ik maakte ook een nieuw matrasje, kussen en deken/laken voor op school. Dat voor thuis zal snel volgen :)
matrasje is langharige fleece, blijft goed liggen in dit bedje!
kussen en deken is fleece + katoen
Sam vond die langharige fleece zóóóóó zacht, dat ze voor hier thuis ook alvast een matrasje bestelde :)

In Zeeman kocht ik nog basketsloefjes in de kleinste maat en bij Action een leuk koffertje en hupla, de hele boel kan maandag mee naar school!
koffertje: €1.99
sloefjes: €3.99
Waarom dat koffertje roze en meisjesachtig is? Zoals al gezegd blijft Jules altijd in Sam haar klas, maar Miesje Muis (het knuffelmuisje van Jules) gaat wel op logeren en haar koffertje was wel aan vervanging toe, vond ik :)
foto van november 2014 :)
Ik ga het koffertje met inhoud ook nu maandag al maar aan de juf geven, die allerlaatste dag van het schooljaar moet ik zelf werken en kan ik dus toch niet langsgaan, en zo heeft Sam er zelf ook nog wat aan.

Patroontjes voor kleertjes voor Jules vind je in de FBgroep 'kleertjes voor Jules de klaspop'. Het kruippakje tekende ik zelf met behulp van het patroon voor het T-shirt en de broek. 

3 opmerkingen