panda candy

Weet u nog, dat ik ging shoppen in Kapellen met een lijstje en dat ik toch iets mee had dat er niet op stond? Wel, om mezelf te bewijzen dat dat niet (zoals zovele andere..) in de stoffenbakken ging belanden zonder doel, verwerkte ik het als eerste. Flink van mij hè! :)

Ik knipte het patroon van het candy jurkje uit LMV, luisterde naar mamadammeke haar tips (mouwen dubbelen en rokdeel langer maken) en naaide vandaag op redelijk korte tijd (een uur of 3) het jurkje in elkaar.

Het begon al met paniek: knoopsgaten naaien in tricot :o
Ik las iets over scheurvlieseline strijken... Bij gebrek daaraan strijkte ik dan maar gewone vlieseline (en dat werkte ook prima!)
De volgende stappen gingen eigenlijk best vlotjes.
De halslijn ga ik volgende keer ook afwerken met een boordje. Het stofje siiri in the swing ligt hier ook klaar om een candy dress te worden ;-)
Als er iemand tips heeft om ervoor te zorgen dat de koordjes niet uitrafelen, laat maar horen!
candy dress maat 98

klauterproof!

eendje kijken

niet echt op haar gemak met haar rug naar die ganzen :)
stof: Kapellen, Hoogboomsesteenweg
koordje: Veritas
patroon: candy dress, La Maison Victor

7 opmerkingen

  1. Geweldig schattig!
    staat ook nog op het programma maar dan in een ander stofje
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een heel schattig jurkje!
    Mooi gedaan.

    Creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi hoor! Ik vind het nog steeds jammer dat ik die LMV met de candyjurk niet in mijn bezit heb :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mega schattig! Ik ben heel erg fan van dit stofje, en ook van de Candy... die komt bij deze ook weer op het programma voor de zomer :-)

    BeantwoordenVerwijderen