kcw: saudade sun dress

Herken je dat gevoel dat je iets hebt gemaakt (genaaid, gekookt, ...) en dat je zóóó trots bent als het af is? Wel, met dat gevoel typ ik dit blogberichtje. Zalig!

Ik maakte vandaag tijdens mijn kcw uur uren de saudade sun dress, een gratis patroontje van An van StraightGrain.
Een stukje stof dat hier al even in de stoffenbakken lag lonkte naar mij en kon perfect gecombineerd worden met een effen rode stof.

Het langst zat ik aan de linten. Gelukkig bracht deze tutorial soelaas.
Ik liet het jurkje achteraan sluiten met een kamsnap. De biais die ik ervoor dubbelplooide is net een ander wit dan het wit van het andere stofje, maar mij stoort het niet.

Ik ben echt verliefd op dit jurkje, ik wou dat ik ook weer eventjes 3 jaar was, zodat ik het kon aantrekken :)

voorzijde
achterzijde
close-up plooitjes aan voorzijde
close-up kamsnap achterzijde



Opmerkingen over het patroon? 
Ik wou dat ik het stofje niet al had geknipt, want ik had twee stukken nodig van 61cm breed. Mijn stuk stof was nog 86 breed ofzoiets, dus ik had 't beter in 1 stuk gelaten en zo evenredig verdeeld.
Nu heb ik gekozen om mijn voorzijde veel meer te rimpelen en de rimpels in het kleinere achterpand tot een minimum te houden. Maar ik vind 't geslaagd zo!

effen stof: Hoogboomsesteenweg, Kapellen
stof van David: overgekocht via Stof de Stofkes
patroon: hier gratis te downloaden. Een tutorial staat hier.

8 opmerkingen

  1. Leuk blog, leuke kinderen en maaksels, je hebt er een volger bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat patroontje was helemaal aan mijn aandacht ontsnapt, nogal een geluk dat jij zo'n prachtig exemplaar gemaakt hebt :). Mooi! En merci ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt prachtig! Nostalgie, met David de kabouter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben fan van zowel de voorkant, met die fijne plooitjes en dan dat kamsnap op het achterpand, <3
    zus3

    BeantwoordenVerwijderen