een Janneke voor Fien

Morgen mogen we naar het doopfeest van Fien, het dochtertje van vrienden van ons.
Wat ik ging maken, stond al redelijk snel vast. Ik had op naaigroepjes op Facebook al verschillende keren zo'n schattig kleedje zien passeren, waarvan ik telkens dacht 'verdorie, daar kan Sam niet meer in..'.
Janneke - zo werd het kleedje gedoopt - is een gratis patroontje van Mieke en vind je hier. Het bestaat in 4 maten: 3-6 maanden, 6-9 maanden, 9-12 maanden en 12-18 maanden. 
Fien werd 1 jaar gisteren, maar het is een smalleke. Haar mama mat haar borstomtrek en kwam uit bij 44-45cm. Dat kwam dus overeen met maat 3-6 maanden... Ik hoorde wel dat het kleedje redelijk breed viel, maar twijfelde toch echt over de maat.
Ik mailde daarom naar Mieke, die mij echt supersnel antwoordde, tot twee keer toe. Fantastisch!

Ik maakte uiteindelijk een maatje 6-9 maanden qua omtrek en 9-12 qua lengte. Ik hoop met heel mijn hart dat het past, want ik vind het zelf echt een pareltje geworden.
Ineens maakte ik er weer zonde van dat ik zo'n kleine schattige kleinemeisjeskleren nooit meer zal maken... Maar dat was snel weer over met één blik op onze prachtige zoon :)
voorzijde Janneke
detail voorzijde
achterzijde Janneke
detail achterzijde
Seg zien jullie dat? Een perfect doorlopend paspeltje!Woohoo! :D


buitenstofje: Michael Miller (geen idee meer waar gehaald)
voeringsstofje: achterkant dekbedovertrek van Sam (voorkant was helemaal afgegaan en dus weggegooid) 
blinde rits: 't Ritske, Kapellen

8 opmerkingen

  1. Mooi! Dat stofje gebruikte ik eens voor een tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi cadeau, echt leuk die jannekes, Mieke maakte ze ook haar grotere meiden, ik hoop stiekem dus nog op grotere maten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeeeeeer mooi!
    Heb het ook altijd spijtig gevonden dat het patroontje er pas kwam toen Louise al te groot was :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattig jurkje! Ik ben nog op zoek naar zoiets. Leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lief jurkje. Ik hoop op meer meisjesbabys in onze kennissenkring. Ik heb nog maar een paar mini jurkjes kunnen maken. Allemaal jongens hier

    BeantwoordenVerwijderen