hij is er nog steeds niet, dus we naaien verder in kleine beetjes...

Werken tot een week voor uitgerekende bevallingsdatum, het was voor mij niet zo 'easy peasy'. Ook al kan je elk lesuur gaan zitten, toch vond ik het nog super vermoeiend, het wandelen van de ene klas naar de andere, ergens 100% je aandacht bij houden... en dat allemaal terwijl je constant beweging voelt in je buik. Maar goed, dat hebben we in elk geval al goed doorstaan.

Nu zit ik thuis. Mijn vriend wil niet liever dan dat ik de hele dag op de zetel lig en rust, maar ik heb nog 101 plannen. Als ik eerlijk ben met mezelf, moet ik echter wel toegeven dat ik veel van die plannen ga moeten verzetten naar na de bevalling (en dat is een ruime periode he :p)
Ik kan namelijk ook niet meer lang achter mijn naaimachine zitten zonder last te krijgen.

Wat doen we dan? Knippen in de zetel, kiezen voor kleine projectjes en het werk doen in heel veel keren :)

Zo rolden er hier nog drie mutsjes van onder mijn overlock. De witte mutsjes daar heb ik zijn naam op geflockt, dus die zijn nog even geheim. Bij gebrek aan witte tricot viste ik trouwens een wit marcelleke uit manlief zijn kast en dat verknipte ik. De boodschap erachter vind ik toch wel mooi, dat een kledingstuk van de papa kan dienen voor iets voor de zoon (ook al heeft hij er dan niet echt zelf voor gekozen, haha).
Het andere mutsje moest nog bij het eerste outfitje terecht komen, dat ik hier liet zien.

Verder probeerde ik dan gisteren ook de tutorial van leven met liv uit, om een shirt aan te passen tot borstvoedingsshirt. Dat lukte wonderwel en als het gaat, doe ik er vandaag nog zo eentje.


 Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's, ons betere fototoestel zit al in mijn valies voor het ziekenhuis :)
Een aan-foto zal ik jullie (voorlopig) besparen, aangezien dat echt wel nergens op lijkt met zo'n basketbalbuik eronder..

En last but not least naaide ik nog een dekentje voor in de co-sleeper. Het katoentje was in de was helemaal scheefgetrokken, dus ik begon een beetje te panikeren in het begin (had maar nipt gekocht), maar het is uiteindelijk toch goed gekomen en gelukkig leent het motiefje zich wel tot scheef knippen en naaien :)
katoen dekentje: Stippeltje
wafelstof dekentje: Hoogboom, Kapellen



3 opmerkingen

  1. Leuk! Zulke voedingsshirts heb ik ook gemaakt. Maar dan meestal van hemdjes die ik onder een shirt of trui droeg. Wel erg handig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook nog een héle lijst van wat ik wil maken voor de kleine man komt, maar ik lig al een dikke week met verplicht platte rust in de zetel ... hopelijk voel ik me volgende week wat beter en kan ik ook nog een aantal dingen maken want hier zie ik ook weer leuke dingen voorbijkomen die me ook aanspreken en ik bij op mijn lijstje heb gezet!

    veel plezier met de laatste maand!

    K(re)atrientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet nog maar een beetje van de rust :-)
    Oh en zo'n leuk dekentje!

    BeantwoordenVerwijderen