Een Sam kruippakje voor broertje

Ok, ik ben toch gezwicht.
Hoewel we kleertjes genoeg hadden in de kleinste maatjes, heb ik toch een kruippakje gemaakt voor het broertje dat hier binnen drie à vier weken verwacht wordt.

Ik gebruikte het patroon Sam van Missy N voor het eerst. Het ging eigenlijk best makkelijk. Op het hele project heb ik maar 1 keer een stukje moeten lostornen.
Alleen het einde, daar ging het dan faliekant mis. *zucht*
1) Mijn voorpand is precies een stuk langer dan mijn achterpand, waardoor de stof tussen de beentjes niet echt overeenkomt. Ik heb daar een beetje getrokken enzo, maar ik vraag me echt af hoe dat er gaat uitzien als het aan is. En vooral vraag ik me af wat ik mis heb gedaan.
Ervaringsdeskundigen, als jullie weten wat er mis ging, mag je mij dat altijd laten weten. Ik kan dan misschien nog een ander exemplaar maken...

2) Toen ik alles nog een keer wou strijken, kwam er ineens bruine smurrie uit mijn strijkijzer en nu zijn beide mouwen verpest. *slik*
Voor dat laatste probleem vestig ik al mijn hoop nog op mijn schoonmoeder, zij krijgt vaak vlekken uit kleren die ik er niet meer uitkrijg, dus ik gooi het pakje daar vandaag binnen.
Zelf probeerde ik Vanish en Shout zonder resultaat...


beentjes die niet overeenkomen...

vieze plek op mouwen

hele kruippakje, met doorlopende print vooraan!

Ondertussen is mijn vriend met een oplossing gekomen voor de plekken op de mouwtjes. Nadat ook het middeltje van de schoonmoeder geen soelaas kon bieden...
Zegt hij zo: "Knip dat daar dan af en maak die mouwboordjes wat breder."

Oooooooh!!!! Natuurlijk! Bij deze dus even snel nieuwe boordjes aangezet en ja, inderdaad, van die plekken is niets meer te zien :D
Me happy en het pakje kan ineens bij in het koffertje als zijn eerste outfitje in 't geval dat het geboortesetje te klein zal zijn.

Wooohoo! I love my hubbie :)

2 opmerkingen

  1. He wat jammer van de tegenslagen met dit leuke pakje. Misschien een stukje flex folie op de vlekken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uw ventje zal er in schitteren hoor, die merkt de tegenslagen niet op ;)

    BeantwoordenVerwijderen