de checklist en het gefoefel...

Gisteren postte ik nog een bericht over mijn mooie checklist, vandaag moet ik al bekennen dat ik ermee gefoefeld heb.

Ik vond de prioriteiten niet echt op de juiste plaats liggen...
Het rokje voor Felie bleef nummer 4, so far, so good!
Ik heb hier wel enorm mee gesukkeld seg, hoe dat kwam weet ik niet goed, maar het verliep niet echt van een leien dakje. Gelukkig dat de foutjes nu niet meer zichtbaar zijn.
Nu alleen nog hopen dat het past! Felie heeft 'moeilijke maten'. Voor de taille maat 10 jaar, voor de heupen maat 11 jaar, voor de lengte maat 8 jaar. (Ze is 7 of 8 dacht ik...)
 Ziehier het resultaat:
Een simpel A-lijntje van Zsazsa.

Nadat ik het rokje voor Felie afmaakte, werkte ik nog wat verder aan de doopsuikerzakjes. Ze zijn nog lang niet klaar, maar ik had ineens meer werk dan verwacht. Hoe dat kwam? Wel...

Ik vond dat manlief ook best kon helpen met de doopsuiker. Niet met het naaien zelf natuurlijk, maar wel met knippen, tekenen, enzoverder. Hij heeft - met wat tegenzin, maar toch - al geholpen met het uittekenen op stof van het patroontje. Dus vond ik hem klaar voor een volgende stap.
Ik maak dus zakjes, die moeten gekeerd worden. Ik legde hem uit dat hij de hoekjes eraf moest knippen, maar dat hij NIET in de draadjes mocht knippen. Wel er dichtbij, zodat het keren makkelijker werd.
En ja, je hoort het al aankomen zeker? Hij knipte toch zo dicht tegen het garen, dat ik ze bijna allemaal opnieuw moest stikken. *zucht* Kwaad kan je daar toch niet om worden he? Hij doet al zo zijn best, hij doet tenminste iets en met goede bedoelingen. Maar dus wel weer eventjes wat extra werk voor mij in plaats van minder werk. Volgende keer ga ik nog es goed nadenken wat ik hem nog kan laten doen :)

Het winterjasje voor Sam heb ik op de lange baan geschoven. Dat is geen werk dat op 1, 2, 3 klaar is hè. De Charlie ligt hier al grotendeels geknipt klaar, dus dat zal samen met de Julia (de dierenprints) het volgende worden. En tussendoor blijf ik toch ook nog aan de doopsuikerzakjes werken.

Veel liefs
Davina



1 opmerking

  1. Van dat gefoefel is toch niets te zien in het eindresultaat, tof rokje!
    Ahhh, zo erg dat je ze allemaal opnieuw moest stikken...

    BeantwoordenVerwijderen