lange broek met ribje en tasje

't Ventje was met de auto weg, dus ik vol goede moed te voet naar de naaiwinkel, met de dochter die 25 keer per minuut wil veranderen van 'titte' naar 'tappe' en bij dat 'tappe' dus ook vindt dat handje geven aan mama daar NIET bijhoort; om daar dan aan te komen en te merken dat ze op jaarlijks verlof zijn. *zucht*

Dan maar weer naar huis en begonnen met de dingen waarvoor ik het materiaal al in huis had.

Nummertje 1 was al geknipt en vanmorgen ook geoverlockt en is bij deze klaar. Het was simpel, al zeg ik het zelf, zeer simpel. Je vindt alles wat je nodig hebt terug op deze blog. Ik verkleinde het patroon een beetje van maat 3 jaar naar 2 en gebruikte hiervoor ook een gekocht jeansbroekje in maatje 92. Vind het alleen spijtig dat het er wat uitziet als een pyjamabroekje, maar dat ligt ongetwijfeld aan het stofje. En is het wel ok voor een meisje?
stof: Kapellen
patroon: kid pants with a flat front (made)

Nummer 2 ging ik eigenlijk pas op 12 augustus maken, tijdens de volgende Samen Naaien. Maarja, het was quasi het enige projectje waar ik alles voor in huis had en bovendien had ik ook deze stukken al geoverlockt vanmorgen. De handleiding en het patroon vond ik hier. Ik vond het echt een super duidelijke tutorial!

stof: o.a. van Stoffenfee
sluiting: kamsnap

En er ligt ook al stof klaargeknipt en geoverlockt voor een tweede tasje, dus ik zal de dames nog wel wat kunnen bijstaan :)

1 opmerking