naaidate

Vorig schooljaar volgde ik elke woensdag naailes. Nu de cursus afgerond is, spreken we 's woensdags af bij mij thuis. Zo kan er toch nog gezellig genaaid en gekletst worden en vallen we niet in een zwart gat.

Nele had een rokje voor haar mama gemaakt dat een vijftal centimeter te breed was. Daar was dus véél werk aan!

Mieke maakte o.a. een appelzakje van Hilde&home (schattig!!!) voor appels van medium grootte ;o) en werkte verder aan een kleedje voor haar metekindje.

Ik maakte de klokrok met tailleband van madame zsazsa. Meer en meer begin ik te denken dat dat boek niet voor mij is weggelegd. Ik moest elke stap vier keer lezen en dan nog hulp vragen aan mijn naaivriendinnen! Heb veel verkeerd gedaan en ik moet eerlijk toegeven dat ik niet weet of ik het nu alleen opnieuw zou kunnen, maar goed: hij is af. Ik ben er echt wel trots op!

Ik stikte een paspeltje tussen de tailleband en de rok en ook onderaan stikte ik paspel. Een mooie gele knoop, maakte het geheel nog net iets vrolijker, vond ik.
Het was ook mijn eerste blinde rits, trouwens. 
klokrok

met vrolijke, gele knoop

Geen opmerkingen